Schalke bröt negativ trend utan att övertyga!

Jag var i Gelsenkirchen i slutet av oktober och såg en ganska dålig match mellan den dåvarande tvåan Schalke 04 och Nürnberg. Schalke lyckades tillslut, utan att imponera, vinna med 1-0. Matchen efter blev även det vinst, också utan att imponera. Sen hände något. Man började tappa poäng efter poäng och i mitten av December fick tränaren Huub Stevens sparken och ersattes av U17 tränaren Keller. Men bättringen uteblev och man gick på juluppehåll med tio raka matcher utan vinst.

Ikväll var man tillbaka efter uppehållet genom att inleda Bundesligas vårsäsong. Hannover väntade hemma på Veltins Arena och det började bra för Schalke. Man spelade riktigt bra stundtals och fick utdelning precis innan halvlek när Farfan satte 1-0. Man utökade sedan till 2-0 en bit in i andra och lyckades tillslut vinna med 5-4 efter ännu en katastrofal försvarsinsats.

Det som slog mig när jag kollade på matchen var just att försvarsspelet var under alla kritik. Här måste Keller göra något snabbt. Fyra insläppta idag och 0-5 mot Bayern München på träningslägret håller inte. Saknas verkligen greken Papadoupolus så mycket?
Det som lovar gott för framtiden är dock att man lyckas göra fem mål, trots att storstjärnan Huntelaar inte var med.

Kämpa Schalke!

———-

Lewis Holtby spelade idag och gjorde mål, men frågan är om han inte lämnar redan i Januari för Tottenham?

———

Håller verkligen en osäker brasse som lånet Raffael som ersättare? Tillåt mig tvivla.

——-

Tillsist, jag vann en FIFA-turnering ikväll. Första gången någonsin. Starkt Fabian. Starkt!

Leave a comment